Nos, kezdjük a 30 napos Music Challenge-el, amit én is elkezdtem, és a bloghoz illően igyekszem egy kis tudást is csepegtetni a dalok mellé, szóval:

 

Első nap: A kedvenc dal: Jennifer Lopez - On The Floor ft. Pitbull

 

Amiért szeretem: Annyira ritmusos, magával ragadó és szerintem elképesztően jól lehet tombolni rá, az pedig külön tetszik, hogy bele vannak keverve részletek a Lambadából!

 

Az On the Floor Jennifer Lopez hetedik, 2011-ben megjelent Love?  című stúdió albumjáról megjelent egyik kislemeze.

 

Írta:Bilal Hajji, Kinda Hamid, Gonzalo G. Hermosa, Gonzalo U. Hermosa, Achraf Janussi, Armando C. Perez, Geraldo Sandell és a producer, RedOne.

 

Stílusa: felgyorsított dance-pop, electropop, house. Pitbull, egy híres rapper énekli a vokálokat. Ráadásként szerepel benne Kaoma 1989-ben megjelent Lambada kislemezének a dala, latin tempóban.

 

A produkció hasonlít Lopez's bemutatkozó kislemezére, ("If You Had My Love") (1999) és a millenniumban slágernek számító kislemezére ("Waiting for Tonight") (2000). A videófelvétel közben Lopez bemutatta, hogy az ének és a tánc világában is otthonosan mozog.

 

Az énekesnőnek az On the Floor az első, a Island Def Jam Music Group által kiadott lemeze. Eddig tíz éven keresztül az Epic Records csoportjával dolgozott közösen. Ez a Love? első olyan kislemeze, melyet az Island Records ad ki. Pitbull és Lopez ezelőtt egyszer, a lemez promóciós kislemezén, a Fresh Out the Oven címűn dolgozott együtt. A kislemez épp akkor jelent meg, mikor Lopez az American Idol 10. fordulójában zsűritag volt. Először az On Air with Ryan Seacrest műsorban szerepelt 2011. január 18. Itt pozitív kritikát kapott.

 

A dalban 130 ütés található percenként.

 

 

Most pedig egy kicsit arról, mi az, ami (szerintem) tényleg betiltanivaló és mi az, ami azért már nevetséges:

Mint tudjuk az erkölcscsőszök igen komolyan veszik, hogy mi az, ami tálalásra kerülhet, nehogy káros hatással legyen a gyerekekre…ezzel kötöttek bele legutóbb az Ember tragédiája új feldolgozásába is, de nem tudom, hányan tudják, hogy annak idején be akarták tiltani a Teletubbies-t, mert az egyik fiúnak látszó LILA figuránál, most mindenki kapaszkodjon a karfába, női táska volt, és biztos homoszexuális… szerintem ez már tényleg nevetséges, de hát fő gyermekeink védelme, nemdebár?

 

Ami viszont tényleg elég kínos:

 

Tinky Winky figuráját már a 3. színész alakította a sorozat végén, mert az alkohol, drog és szexbotrányoktól sem voltak mentesek azok az angol színészek, akik játszották.

Egyre több ország mondta vissza a megrendeléseket, és egy idő után a BBC jobbnak látta, ha a sorozatot már el sem viszi a Monte Carló-i televíziós vásárra.

Felmerült a sorozat megszüntetése, viszont a brit média egyre nagyobb sztárt csinált a manókból. Ennek az eredményei több millió fontos szerződések lettek (gondoljunk csak a Hamlys-ben eladott több mint 1 millió kabala figurára). Ekkor a BBC marketinges és PR csapatának meg kellett küzdenie azzal, hogy van egy nagyon híres, nagyon sok pénzt hozó, de társadalmilag nem elfogadott mesesorozat.

Ha egy felnőtteknek szóló programról lett volna szó, akkor azt könnyen meg lehetett volna oldani az esti műsorsávba való helyezéssel, hogy ne szúrja az angol sznob középosztály szemét az a műsor, amelyet a BBC az ő adójukból készít. De egy mesét nem lehet 23:00-kor kezdeni. Ekkor egy médiapályázatban kerestek konkurenciát a Teletabbies figuráknak 2000-ben.

Rajzfilmről szó sem lehetett. Élőszereplős mese kellett, amelyet egy kis stúdióban 1-2 kamerával fel lehet venni úgy, hogy ne kelljen több ezer fontot a számítógépes utómunkára költeni.

Az egyik pályázó egy másik országban már sikerrel futó hétvégi matiné sorozatát tervezte eladni a szigetországban. Ebből született meg az itthon is futó Pizsamás Banánok. De a mese nem hozta a megfelelő nézettségi adatokat. A tabik még mindig több nézőt hoztak, mint  Banán1 (B1) és Banán2 (B2) (Már az alakok elnevezése sem volt valami kreatív).

Világos volt,

 

hogy a Banánok nem fogják letaszítani a trónról Tinky Winky-t és a barátait. Viszont nem voltak botrányok, így el lehetett adni több, mint 50 országban. Így jutott el a sorozat Magyarországra is.

Több mint 3 éve ment a Teletabbies, és közeledett az ezredforduló, amelyet nem lehetett megszínesíteni a téli szünetben na

 

pi több olyan Teletabbies epizóddal, amelynek a szereplői drogos szex partikon vettek részt, és a produkciós iroda vezetője a rendőrségről hozta ki a szereplőket, hogy forgatni tudjanak. Ekkor már nem volt idő másra, csak arra, hogy a BBC műsorigazgatóságának munkatársai megoldást találjanak a napi 1-2 órás “gyerek” műsorstruktúra megüresedett helyének a megtöltésére. Itt volt a téli szünet, és csinálni kellett valamit.

 

Az archívumban találtak egy rajzfilmet, amely már 1984 óta ment, nem túl nagy sikerrel, de olcsó volt és a jogdíj sem merítette ki a gyermek-szórakozható osztály költségvetését. Ő volt Thomas a kis kék gőzmozdony. A kilencvenes években az angol Cartoon Network jóvoltából mi is láthattunk Thomas részeket, de akkor még senki nem tudta, hogy mekkora siker lesz ez a mese.

Mivel Thomas-t nem támogatta egy nagy és erős marketinges csapat, így nem lehetett akkora siker, mint a Teletabbies. A téli szünetben megismételt részek, és játékok (ingyenes Thomas kiállítás, ingyenes ajándékok – kifestők) elkezdték ezt a gépezetet beindítani. A heti 10 Thomas rész hozta a Teletabbies heti egy adásának a nézettségét.

2001 első hónapjaiban, a hétvégi gyerekprogramokban egyre több Thomas-t nyomtak a marketingesek. Ingyenes ajándékok ezreit osztogatták olyan helyeken, ahol a gyerekeket el tudták érni.

A téli szünet olyan jól sikerült Thomas-nak, hogy január első hétvégéjén egálba került Tinky Winky-vel, Dipsy-vel, Laa-Laa-val, és Po-val. Ekkor úgy döntöttek, hogy a 365. adás lesz az utolsó, így a BBC utolsó Tele adását 2001 január 5-én tűzte műsorra. Hogy ne legyen olyan hirtelen az eltűnés, 1-2 helyi csatorna ingyen megkapta az ismétlések jogát. Így a BBC képernyőjéről 2001. január 5-én végleg eltűnt a legbotrányosabb saját gyártásban készülő mese, amely minden évben több millió fontot hozott a gyártó BBC-nek.

 

A Teletabbies sikerét igazolja az is, hogy külön marketing és kommunikációs csapat foglalkozott a sorozattal, és a színészek közel annyit kerestek, mint egy sikeres amerikai filmszínész.

Ekkor indult Thomas karrierje, amely azóta is megállíthatatlan. A siker egyik alapja a sztárokra épülő marráció, amelyet napjainkban Pierce Brosnan (egykori James Bond) fejel meg a munkájával. Mi itthon a Dallasból jól ismert Csankó Zoltán (Bobby Ewing magyar hangja) tolmácsolásában élvezhetjük a kis mozdony történetét. Üzleti szempontból a

siker tavaly érte el a csúcsát, amikor szerződést kötöttek 3 mozifilm elkészítésére. Az elsőt már játszották a hazai mozik is. Mivel ez a film a 3-10 éves célcsoportnak szól, így ezek csak 55 percesek. Ma már nincs olyan játék, amelyből nem lenne Thomas-os változat. Londonban például a 7 emeletes Hamlys játékbirodalomban egy emeletet csak Thomas és a barátai foglalnak el.

Thomas 16 évet várt a sikerre. Jó példa ez arra, hogy ne akarjunk mindent azonnal, mert mindennek megvan a saját ideje! Még akkor is, ha ez egy nem létező gőzmozdonyról szól!

 

A Sailor moon-t is próbálták kikezdeni, szerencsére nem vagdalták úgy agyon, mint pl. Amerikában, ahol a szereplők állítólag még egy kézfogás erejéig sem érhettek egymáshoz, és kb. a részek fele a kukában landolt, a kádban feljebb rajzolták a vízszintet, hogy még többet takarjon a figura melléből...

 

Tény, hogy az utolsó évadot, amiben néhány karakter átváltozás közben nemet is változtat, a legtöbb országhoz hasonlóan inkább nálunk se adták le… persze kérdés, mennyit fogott volna fel egy 4-5 éves kiskölyök ebből… és tegyük hozzá azt is, hogy a leszbikus pár, Haruka és Michiru finoman kidolgozott gesztusait és sejtelmes mondatait a szinkron „elbarátiasította”, de ez még mindig jobb, mint az, hogy az egyik országban unokatestvéreket csináltak belőlük… mi mondjuk duplaszinkront kaptunk, az eredeti japán szöveg francia változatát kellett lefordítanunk, úgy azért nehezebb pontosnak lenni…

 

A vádak: erkölcstelenség, ugyebár a lányok meztelenek átváltozás közben (kb, annyira szexuálisak, mint egy Barbie-baba, mivel a testük nincs teljesen kidolgozva… ),az sem aratott tetszést, hogy Usagi a történet elején 14 éves, barátja, Mamoru pedig legalább 18, de kinéz húsznak is…

 

Egyébként az új alkotmányban épp most szigorítják a kiskorúak védelmére vonatkozó előírásokat. A jelenlegi korhatár-szabályok szerint 16-os karikával szabad csak vetíteni azokat a műsorokat, melyek a 16 éven aluliak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására alkalmasak, azzal hogy „közvetlen módon utalnak erőszakra, illetve szexualitásra, vagy témájuk meghatározó eleme az erőszakos módon megoldott konfliktus”.  

A módosítással eltörölnék a "közvetlen módon" kifejezést, vagyis még a legártatlanabb szexuális utalásokat, vagy erőszakra tett célzásokat sem tűrné a médiahatóság (karika nélkül), emiatt akár a Kisvakond kalandjai, vagy a Magyar népmesék is korhatárossá válhatna… csak tudnám mi olyan erkölcstelen a Kisvakond kalandjaiban? @_@

Szóval erősen lecsapnak a mesékre, reszkessen Andersen, akinek a Kis hableánya meg akarja gyilkolni a herceget, A rút kiskacsa, aki ót terrorizálnak, a Gyufaárus lány, aki megfagy az utcán, a Rettenthetetlen ólomkatona, aki ott ég a kályhában szíve hölgyével együtt…

 

 

Persze vannak más esetek, amikor talán tényleg jogos a beavatkozás, ahogy Horus és Őzi tökéletesen rávilágított:

 

„Szép ez a világ, de szebb is lehetne

Ha a TV-ből nem egy deformált kép nevetne rám

Sok téveszme, de még több a fertő

Szaftos a pletyka, mint a zsíros tepertő

Csámcsog a média, büntet a törvény

A csónakot mélyre taszítja az örvény

Piros a karika és minden megoldva

A gyerek a tévén: sikíts rabszolga!

Reggel egy kávé, egy tucatnyi kérdés

A poronty nem érti, ugye milyen égés?”

 

 

Néhány reklám a kritikusabbak közül, bár így visszanézve már inkább viccesnek tűnnek:

 

Optikai reklám: egy férfi és egy nő üldögél az autóban, majd úgy döntenek, el kéne valamivel ütni az időt… de ahelyett, hogy a szerszámra vetné rá magát, a nő a szájába veszi a sebváltót, és azt kezdi el szopogatni, aztán jön a felirat:

 

"Szemüveg kell? A maga szemorvosa/optikusa" Hát igen, a jó látás aranyat ér… ^^

 

Ugye-ugye, hogy mindig az orális szexre való utalások csapják ki a biztosítékot a kritikus bácsiknál és néniknél… ahogy az a porszívóreklám sem volt hosszú életű, aminek a szlogenjét talán nem gondolták elég alaposan végig a gyártók: „Ne verje ki, ne rázza ki, az Etával/Mónikával szívassa ki”

 

Azt a reklámot, amiben a kisfiú két Coca-cola-ra áll fel, hogy elérje a Pepsi gombját az automatán, már taglaltam, naná, hogy a Coca Cola, ugyanúgy, ahogy a gyerek is a reklámban, a sarkára állt, a reklám pedig ment a kukába…

 

Ennél azért durvább az az ominózus reklám, aminek már a kezdete is igencsak felszítja a kedélyeket, merthogy valaki nagyon túlzásba vihette a Benetton elképzeléseit… mindjárt elmagyarázom: A videó úgy kezdődik, hogy egy fehér nő épp lepippant egy fekete bőrű férfit a konyhában…és máris kerülhet elő a rasszizmus és az előítéletek kérdése…aztán megszólal a lány: „Most igazán kéne egy Sprite…”  neked is jókor jut eszedbe, gondolhatjuk, majd a következő pillanatban valami egészen fura dolog történik, ugyanis a szájában már egy üveg Sprite van, amiből sugárban kezd spriccelni az isteni nedű… mármint a SPRITE…a lány vigyorog, ahogy a szénsavas ital beteríti a testét… a cenzorok kevésbé…

 

Betiltott MSZP-kampányfilm néhány évvel ezelőttről, drámai zenével, a végén fekete-fehérré váló képpel: A gyerek az újságot olvassa fel az anyjának, Orbán Viktor egyik munkatársát idézik, aki azt mondta, hogy akinek nem tetszenek az intézkedéseik, fogjon kötelet, és kösse fel magát, mert így gyorsabban és könnyebben tudná a párt megoldani feladatait… a gyerek cincogó hangon megkérdi:Anya, te érted ezt? Komor hang: Ön dönt, kinek ad hatalmat…

 

Szóval persze, vannak dolgok, amik nem egy gyerek szeme elé valók, azok mehetnek abba a műsorsávba, amikor remélhetőleg már minden gyereket ágyba parancsoltak a szülei… de ne essünk túlzásokba, és ne keressünk ott is pornográfiát, homoszexualitást vagy sátánizmust, ahol írmagja sincs ezeknek.

 

L.

 

Forrás:

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/On_the_Floor

http://www.sailormoonhungary.hostzi.com

http://nol.hu/magyar_nepmesek_-_csak_16_even_felulieknek_

http://www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/44225/horus/hat-ez-fasza-zeneszoveg.html

http://marketinglife.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://ifjukekharisnya.blog.hu/api/trackback/id/tr302968960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katzeryn 2011.11.03. 13:40:01

Nekem régen a Sailor Moon volt a kedvenc mesém, sőt, még most is, de én az egészet nem úgy fogtam fel, mint most. Nyáron újranéztem a részeket, s az ötödik évadot is megszereztem félig-meddig, japánul, angol felirattal. Engem még mindig meg tud hatni a sorozat, imádtam, és szerintem elsősorban a szülőnek kell eldöntenie, hogy mi az ami "káros"...

Akicsilovely · http://www.youtube.com/watch?v=HjkZlfiIXQ0 2011.11.03. 18:46:24

Na igen, egészen másképp látja az ember, amikor felnő :) Én is nagyon szeretem még most is, amikor az utolsó rész legvégén elindult a zene, és alatta a képek, hihetetlenül szíven ütött :O És az utolsó mondatban igazad van, bár azért ott is akadnak túlkapások :)
süti beállítások módosítása